20 maj 2012

Ekorren & Duvan

Tapeten och stolen som sedan kommer stå i cognacsrummet, tycker de passar fint ihop!
Nu verkar vi ha kommit överens om en tapet till cognacsrummet. Panelen ska lämna och få ny färg. Resten av väggen, som inte är så mycket sist och slutligen får tapeten Squirrel&Dove som är en del av engelska tapetföretaget Sanderson's vintage kollektion. De har tagit fram den kollektionen efter gamla mönster för att fira sitt 150 års jubileum och kan ni gissa vilket år en tapet med detta mönster första gången blivit tryckt! Jo 1890! Jag tycker att det liksom andas att det är en gammal tapet med ändå är den ganska modern. Det finns ju mycket moderna tapeter nu också med träd och fåglar osv.

Jag var först inne på en riktigt 50-tals tapet (fast nyproducerad). Men jag ville ha då 50tals tapeter -grafiska med "kantiga former" och J ville ha modernare med stora blommor. (Det bor en liten tant i honom tror jag) Många tapeter jag peka på tyckte J var "för 80-tal". Så vi hade gått igenom Vasas tapetutbud utan att hitta en tapet som båda gillade trodde vi men så såg vi att även inredningsbutiken Casa har tapeter och där hittade vi denna! Den är lite dyrare men det behövs inte många rullar då det är så lite som ska tapetseras däruppe så då kan man lyxa till det med en dyr tapet!

Annars har vi inte gått framåt så mycket i renoveringen så mycket utan ägnat åt oss andra saker, som att övernatta på släktingars villor(sommarstugor), fiska, va på kalas, hoppa studsmatta, dricka vin och träffa vänner!

Igår var jag även till gårdsloppis i Korsnäs, flera gårdar på samma gata som ordnar loppis, så är det bara att promenera mellan gårdarna och fynda. Ett vinnande koncept fast jag inte fyndade så mycket!
Och idag var det klädbytardag på Malakta, även det ett vinnande koncept! Man blir av med sånt man inte behöver och så får man med sig något nytt hem!

Men åtminstone lite huslighet har vi hunnit med i helgen- J har klippt gräset första gången för säsongen och jag har tvättat. Och idag ska vi ännu bära upp stora jobbiga gipsskivor till cognacsrummet!

3 kommentarer: