26 maj 2012

Vykort

Idag ska vi måla om köksgolvet. Med vi menar jag Jonas eftersom jag snart är på väg till jobbet.
Hela alltihopa inklusive en ful skarvsladd som visar att elen inte är klar i vårt kök.

Det gamla vykortet över kungafamiljen har jag hittat på loppis, muminmagneten fick jag av en vän och älgmagneten fick jag av en jobbkompis en gång, och "If you want breakfast...." var bara en plåtbit som jag satte magnet på.

Det här är ett favoritvykort som jag hittat på loppis, den finska texten betyder rakt översatt "utan dig är jag parlös", vykortet hålls uppe med ett gammalt lock som jag satt fast magnet på.

En favorit magnet!

Eftersom "vi" ska måla om det idag så började jag städa och organisera i köket igår. måste ju tömma det. Det slutade med att jag istället för att kånka bort grejer började ordna vykort med mera på kylskåpet. Jag fascineras av gamla vykort och har samlat på mig en hel del. Ett par av dem får vara uppe på kylskåpet tillsammans med vykort vi fått skickade till oss, favoritmagneter, viktiga papper och lite annat.

I alla fall ska golvet målas i precis samma färg som det redan har. Vi målade det förra sommaren före vi satte in köksinredning osv. Det har tyvärr blivit skrapmärken och annat fult på det av att vi flyttat in saker hit så därför är det i behov av ommålning.

Lillstugan med "älvor" som dansar i bakgrunder, kvällar som denna får en verkligen att önska att man hade en bättre kamera!
Sent igår kväll var det verkligen härligt mystiskt väder. Älvorna dansade på åkrarna.

1 kommentar: