27 juli 2012

det röda uthuset och dyra skor

Uthuset håller på att bli ommålat, igår skulle jag måla färdigt framsidan, på bilden har jag kommit ungefär halvvägs på det som fanns kvar att måla på framsidan.



Framsidan färdig! ca 5h senare

Om någon missat det är det alltså röd färg ;) En gång hade jag en granne som kallade ketchup för rödfärg. Skönt att det inte var ketchup i burken....

Här började jag på idag, på ena gaveln. Tyvärr..

blev inte gaveln färdig, för efter ett par timmar hann solen dit så då slutade jag, hade tänkt fortsätta på kvällen, men det är tydligen kvällssol där som ni ser, denna bild tog jag ca 22.00
Så när jag var tvungen att sluta måla (tvungen eftersom man inte ska måla i direkt solljus, färgen torkar för fort + att det förstås är betydligt svettigare för mig) ja då åkte jag in till Vasa. Jag hade några måsten och sen gick jag i affärer, hittade mig en svart haglöf jacka (vattentät, vindtät) på 50% rea, som jag blev mycket glad över! Har letat efter en liknande jacka länge, men inte hittat en som passat, eller så har den varit lite väl dyr. Sjyst att hitta en på rea då! Dessutom var den gjord av återvunnen polyester! Sånt blir man glad av, mer sådant!

Förfasade mig också över priserna då jag gick i affärer. Kanske det är för att jag köper mycket på loppis och rea som jag tycker allt är så dyrt. Jag skulle försöka hitta ett par låga svarta typ ballerina skor. Jag hittade ett par på loppis för 3€ för inte så länge sen, men de är tyvärr lite för stora. Så jag ville hitta ett par nya och gick till några skoaffärer. I en affär var det en kvinna som prövade en slags flipflop fast med lite blingbling på. Hon frågade expediten om det var någon rea på de, exepediten sa att det inte var det utan att de kostade 49€ och fortsatte "men det är ju ändå ett överkomligt pris". Jag vet inte om jag tycker att det är det. Det var ju ändå bara ett par uppdaterade flipflops! De "ballerina" skor jag hade kunnat tänka mig kostade alla över 50€. Och så mycket hade jag inte lust att lägga på skor idag. Det är ju inte som att det är så mycket sommar kvar.

För det är det faktiskt inte. Imorrn kommer sambon hem som har varit på resa nästan en vecka, då åker vi till Närpes - tänkte kolla om vi skulle hitta några kantareller! Lördag och en del av söndagen spenderar vi antagligen också i Närpes och på måndag åker jag till Helsingfors för att fortsätta till Gotland på tisdag! Det blir jätteskoj, men sen är semestern slut och jobbet väntar.

Men man kan ju måla lite efter jobbet också förstås. Fast då behöver man ändå inga ballerina skor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar