27 augusti 2012

Saker från Juthbacka

En vecka senare sätter jag mig nu äntligen ner för att visa lite bilder på sakerna som jag införskaffade på Juthbacka.

Nästan allt jag köpte
En sån här gubbe har jag velat ha länge, vet inte vad det heter proportionsgubbe? 20€

Jag har en förkärlek för gamla vykort (- fula, vackra, konstiga, charmiga), dessa 4a kostade 5€, det med den gröna bussen var dyrast men enligt mig fulast

Fågeln är av glas och jag tror den är en julgransprydnad - 5€, ställningen är av plast, jag vet inte riktigt vad den är tänkt att användas som men jag tänkte ha smycken i den. De små plåtburkarna kostade 10€ för 4a stycken. De färgglada korkarna var det enda riktigt billiga på Juthbacka, de var 20cent styck.

En fiskbricka som jag såg till att få på köpet då jag skaffade mig "proportionsgubben"

En charmig och stor plåtburk, det står någonting om röntgen på tyska på den, betalade vad jag tycker är i högsta laget för en plåtburk - 15€

Dessa skålar är sådana saker som man inte visste fanns och verkligen inte visste att var någonting man behövde ha :) De är från Kockum i Sverige och enligt försäljaren väldigt populära så jag fick betala 45€ för dessa sex.

En Husqvarna sopptermos jag tycker jag fyndade rätt billigt, 2,50 kostade den.

Dessa burkar köpte vi 9 av helgen före Juthbacka och på Juthbacka blev det 7st till. De 9 hade inte den där metallgrejen och av de 7 hade inte alla lock men alla hade metallgrejen. Hade några sådana burkar från förr så jag tror jag börjar ha min kvot fylld med sådana burkar.

Kanske världens snyggaste sockertång blev min för 5€

En ljusstake som jag hoppas kunna ha på en framtida uteplats.  

Och så kanske saken som jag blev mest nöjd med av allt, denna pall från 60-talet. Som kanske är dansk? Hur som helst tycker jag den är skitsnygg, den kostade 33€, inte billigt men värt det tycker jag!
Kom även hem med ett par gummistövlar och lite saker jag ska ge bort i present från Juthbacka, men presenterna kommer det inga bilder på! En lyckad helg var det som gjorde en mycket fattigare och nu som studerande måste man lära sig att hålla i slantarna så jag ska försöka att inte lägga så mycket pengar på loppisfynd under hösten, ska försöka sälja lite gamla grejer istället!

5 kommentarer:

  1. Du har funnet mye fint !
    Jeg leter etter et sånt etasjefat i plast som du har funnet her. Hurra for deg som var så heldig ;)
    En slik sukkertang hadde mormor, vi likte så godt å leke med den.. selv om vi ikke fikk lov ;)

    Ha en fin dag :)
    Janne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha! Hoppas du också finner ett likadant fat! Vet du om det finns i andra färger?

      Radera
  2. Vilken trevlig blogg, jag lägger in en länk till din blogg på min blogg.
    Ni kommer väl på Retromarnaden i Umeå 9 september?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt att du lägger en länk på din blogg! Visste inte att något sådant fanns, nu måste jag genast googla den!

      Radera
    2. Ja, ei dame jeg kjenner ( fargevandring.blogspot.com ) har en slik i oransje.. Så kul !

      Radera