21 november 2012

Kryddset, kryddburkar, rysk burk, ryska koppar....









En uppvisning av den senaste tidens loppisfynd, en salig blandning av fynd, så som det oftast blir för mig! Ovan ett kryddset som min sambo hittade och tog med hem till mig. Han vet allt vad jag gillar han!

Denna samling saker hittade jag på Vasas minst inbjudande loppis-Oma Tori. En rysk plåtburk, två fantastiska par örhängen i plas och en liten burk som jag ville ha bara för att jag gillade utseendet, dessutom visade den sig innehålla exakt vad det står på burken-denna filmstrip! Hela 10 cent betalade jag för den lilla burken med filmen.

2 kryddburkar till min samling som jag har i min kryddhylla och ett fat med äggkoppar från sarvis

Två härligt orangea tekoppar från ryska Lomonosov. Vi börjar ha en ordentlig samling av Lomonosov koppar nu!

4 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd! Kryddsetet i teak är min favorit!

    SvaraRadera
  2. Så mye fint dere har funnet !
    Likte så godt eggeglassene og de oransje koppene.
    Men du så spennende med den filmrullen :)

    God helg og takk for titten !
    Janne

    SvaraRadera
  3. Om inte det ryska minnet sviker mej så står det Krasnodarskij på plåtburken :)

    SvaraRadera