21 april 2013

En sån där sak

man inte visste att man behövde.
Fast många av ens fynd är kanske inte sådant man behöver, inte på samma sätt som man behöver vatten t.ex. Men man kanske ändå behöver det.
Detta var i alla fall något jag inte visste jag ville ha.
Hittade den på en tillfällig loppis som började idag. På lappen läste jag Uppsala-Ekeby, är den det tro? Det står ju Gefle i bottnen? Svenska keramik/porslins fabriker är dock inte min styrka.

Formen och färgen tilltalade mig. Beroende på ljus växlar den mellan ljusblå och grå.

Bottnen på vasen. Färgen är fel här eftersom jag förstärkte texten genom att redigera den lite.  

Annars sitter jag i skrivande stund vid mitt "nya" skrivbord, det ska jag presentera här på bloggen någon kommande dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar