4 juli 2013

Bakluckeloppisar

Bakluckeloppisarnas tid är här och så även gårdsloppisarna. Jag har hunnit med några stycken de senaste dagarna. I förrgår var vi till Petalax på bakluckeloppis och igår till Sundom. Igår sålde jag och min syster och hennes sambo på bakluckeloppisen. Det gick bra för oss allihop och jag fick ihop lite pengar att göra av på ett av sommarens viktigaste loppisevenemang, nämligen loppisracet i Purmo som går av stapeln på lördag. Vi hann även med en gårdsloppis i Vasa igår hos en trevlig finsk gubbe med en mycket charmig katt. Han hade kanske inte så väldigt mycket intressant till salu men en väldigt fin trähuslägenhet hade han med högt till tak och kakelugn. 
Smörasken från Husqvarna hittade jag i Petalax, prutade ner den från 2€ till 1€ och de två träljustakarna hittade jag på gårdsloppisen i Vasa, fick båda för 1€. De är omålade, så jag ska göra något åt det.


Tänker att ljusstakarna kanske är aarikka? Made in Finland står det på den ena i alla fall!

Här hittar du info om loppisracet på lördag: http://www.loppisrace.fi/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar