23 oktober 2013

Man borde inte gå på loppis

Man borde inte gå på loppis för man hittar ju allltid någonting! Men det är ju det som är charmen med loppis förståss, man vet inte vad man hittar när, plötsligt händer det bara.
Idag var jag på loppis för ett skolprojekt och hade inga planer på att köpa något åt mig själv. Men så plötsligt tittade jag upp och där var den; ljuskronan till vårt kök.
Vi har velat ha en ljuskrona sedan vi fick matbordet på plats. Så vi har letat, men som det ofta fungerar i loppis sammanhang så hittar man sällan det man letar efter. Det är gångerna man inte letar som de dyker upp, som idag när jag endast var där för att kolla på soffor till skolprojektet! 
Ljuskronan är från loppiset Jupiter, min favorit loppis i Vasa. Många av mina finaste möbler har jag hittat där, som vardagsrumsbordet, sideboardet i sovrummet och byrån i samma rum.
Det fanns en krok i taket i köket som jag prövade hänga upp den på men den är på fel ställe, så jag ska leta upp en ny krok och sätta ljus i kronan så får jag ta fler och bättre bilder efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar