22 oktober 2013

Monica Z

I helgen var jag på bio och såg filmen om Monica Zetterlund. Jag tänkte redan första gången jag hörde talas om den, att den filmen vill jag se! Inte för att jag känner till Monica Zetterlund speciellt bra, den enda av hennes låtar jag kunde komma på före jag såg filmen var "Sakta vi gå genom stan". Nej, anledningen var såklart att den utspelade sig på 60-talet. Och ja visst var det härliga miljöer, kläder och saker, den är nästan värd att se endast för ögongodiset i form av kaffekoppar. Men det var även en väldigt bra och sevärd film och jag fick lära känna en artist som jag knappt kände till förut och förutom det även ett stycke populärhistoria.
Ser gärna om den på nytt.

I helgen hann jag även med ett loppisbesök där det blev köp. Jag ska fotografera dem någon dag när ljuset är bra. I och med att vintern kommer allt närmare blir dagarna allt mörkare. Man får försöka så gott man kan att ta vara på de ljusa timmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar